Získávání kvalitních zpětných odkazů je samozřejmě důležité pro dobré umístění ve vyhledávačích, ale neměli bychom „čistý“ linkbuilding upřednostňovat před vlastní návštěvností. Linkbuilding starého střihu, který spočíval v získávání velkého množství jakýchkoli odkazů, je už dnes v podstatě mrtvý. Musíte se zaměřit na obsah a na to, co přinášíte návštěvníkům – získáte odkazy přirozeně díky sdílení.
- Vyrovnané odkazové portfolio
Své odkazové portfolio nemusíte nafukovat každý měsíc o desítky odkazů. Zaměřte se na kvalitní odkazy, které vám skutečně přivedou čtenáře nebo zákazníky. Nekvalitní odkazy nemusejí však nutně znamenat problém, natož penalizaci. Problém by nastal teprve v případě, kdy by vaše portfolio bylo nevyvážené a sestávalo pouze z pochybně získaných a nekvalitních odkazů.
Ve vyváženém portfoliu se samozřejmě mohou „špatné“ odkazy vyskytnout i bez vašeho přičinění, sdílením jinými lidmi.
- Využívejte sociální sítě
Kvalitní SEO dneska spočívá v zaměření se na návštěvníky, čtenáře a zákazníky – nikoli ve vychytralých technikách. Sociální sítě jsou dnes všudypřítomné a hýbou, nejen internetovým, světem. Pokud vám FB, Twitter nebo podobně nevoní a chcete uspět i bez nich – házíte sami sobě klacky pod nohy.
O tom, zda mají odkazy ze sociálních sítí skutečně zásadní vliv na pozici v SERP se sice dá pochybovat, ale jisté je, že mají zásadní vliv na rozšíření povědomí o vás mezi čtenáře/návštěvníky/zákazníky. A to je přece to, co potřebujete. Deset zákazníků, kteří vyhledají a zakoupí vaše zboží nebo služby díky sdílení odkazu na sociální síti a třeba vás budou sdílet a doporučovat dál – to je snad víc než 10 kdovíjakých zpětných odkazů.
- Registrace do katalogů
Zlatému věku katalogů už odzvonilo a hromadná registrace webu do nich už dnes nemá žádný smysl, ba naopak – může to být kontraproduktivní. Vybrat si však pár oborových, kvalitních katalogů a zaregistrovat se, to rozhodně není k zahození.
- Založte si blog
Navštěvovaný blog se může stát plochou nejen pro vaše zpětné odkazy, ale pro váš marketing obecně. Blogové články jsou sdíleny mnohem více než ryze komerční články. Zapomeňte však na to, že vám nějak zásadně pomůže „nastrčený“ blog. Abyste mohli skutečně čerpat profity, musíte čtenářům přinášet opravdu zajímavý obsah.
- Oslovte partnery, dodavatele apod.
Nebojte se komunikovat se svými „spoluhráči“. Málokdo je v podnikání natolik osamělý jezdec, aby nemohl oslovit nějakého svého obchodního partnera, dodavatele nebo podobně a požádat ho o umístění odkazu na jeho stránkách. Získáte tak kvalitní odkaz s minimem úsilí.
- Využívejte diskuze, ale nespamujte!
Diskuze a různá fóra mohou být pro vás zdrojem zpětných odkazů i čtenářů. Musíte se však zaměřit na skutečně tematické diskuze a umísťovat pouze takové odkazy, které jsou skutečně relevantní a mohou být někomu nápomocné. Odpovídejte na dotazy a snažte se podělit s účastníky diskuzí o přínosný obsah. Nezkoušejte však spamovat nerelevantní odkazy – tímto přístupem si můžete jedině uškodit, a to po mnoha stránkách. Taková reputace vám nepomůže ani v prohlížeči a už vůbec ne mezi potencionálními zákazníky a návštěvníky.
- Renovace mrtvých linků – broken linkbuilding
Vytvořte si seznam nefunkčních linků vedoucí na vaše stránky nebo na stránky se stejným tematickým obsahem, spojte se s majiteli stránek a snažte se linky obnovovat. Jedná se o účinnou metodu linkbuildingu.
A ještě tu mám pro vás zajímavý rozhovor s českým SEO specialistou.